Terminsstart

8 augusti, 2023 av Vendela Magnusson

Vecka 34 är det dags för oss att segla in i höstterminen med scoutaktiviteter igen! Vi inleder som vanligt hösten med seglingen. Nytt för i år är att vi seglar från vår nya hamn, på Lilla Essingen.

Följande dagar gäller för de yngsta åldersgrupperna

Spårare (åk 3): Stimmet har möten klockan 17.00 på måndagar och Flocken 18.00 torsdagar. Scouter som går i årskurs 2 börjar i oktober.

Upptäckare (åk 4-5):  Styrbord har möten måndagar och Babord har möten onsdagar. Båda börjar 18.00

Äventyrare (åk 6-8): Nord och Syd seglar gemensamt under Ost-flagg på tisdagar. Väst seglar på torsdagar. Båda avdelningarna seglar 17.30, för att fånga bästa möjliga vind och minsta möjliga mörker. Mötena kommer senareläggas efter upptagning.

Utmanarna (åk 9-gymnasiet): Svärdet har möten på måndagar. Skölden har möten på onsdagar.

För mer information – kontakta respektive avdelningsledare.