Tourist's survival kit and camping tent in autumn forest

Boka och återlämna materiel

Genom kåren kan du låna lägermateriel till avdelningens arrangemang. Vill du boka följer du de två enkla stegen här nedan! Vill du återlämna materiel eller bara meddela något om materialet så hoppar du direkt till steg 2.

Observera att du här kan boka materiel som är vanligt vid arrangemang av avdelningsstorlek. Planerar du att genomföra tex ett stort kårläger som kräver en mycket mer omfattande mängd materiel samt om du har behov av packlistor så kontaktar du vår materielfogde.

Materielfogde är Monica Jellerbo och du når henne via materielfogde@stgscout.se.

Behöver du boka båtar eller båtmateriel så kontaktar du batbokning@stgscout.se.

Steg 1 – Ha detta i åtanke innan du bokar!

• Du som lånar måste vara medlem i Sjöscoutkåren S:t Göran.
  • Bokningar som sker i samband med scoutaktivitet går före privat bokning.
  • Bokning ska ske med minimum två veckor innan uthämtning.
  • Du som lånar har en skyldighet att även fylla i formuläret nedan vid återlämning och därmed också rapportera det lånade materialets skick.
  • Du som lånar är skyldig att rengöra och torka allt materiel innan du lämnar tillbaka det på samma plats det togs från! Eventuella skador eller saknat materiel ska meddelas materielfogden via formuläret nedan.

Steg 2 – Fyll i formuläret

Fyll i formuläret för att låna eller återlämna materiel samt för att meddela något till materielgruppen, tex att materiel har gått sönder eller försvunnit.

!!Observera att materialet är inte bokat innan materielfogde har återkopplat till dig och sagt att materialet är ledigt samt hur du får tag i det!!

*” anger obligatoriska fält

Ange om du vill låna, återlämna eller meddela något. Om du både vill låna och återlämna något så behöver du fylla i 2 st separata formulär!
Har kan du lämna ett meddelande. Tex lämna allmän information (om du inte ska låna/återlämna).

Materiallista

Fyll i antal av det du vill låna eller lämna tillbaka under respektive sak du vill låna/lämna åter. Lämna blankt om du inte vill låna/lämna åter något.
Här kan du skriva antal och sak om det är något annat du vill låna/lämna tillbaka som inte står med i formuläret ovan.
Här kan du beskriva vad som har hänt, om något gått sönder eller om något har försvunnit. Ange också antal!