primus

Villan och Varvet

Villan

Vår scoutlokal, Mårten Triewalds Malmgård, hittar du nere vid vattnet på södra Kungsholmen. Adressen är Gjörwellsgatan 29, 112 60 Stockholm. Här håller vi till, främst, under vinterhalvåret men det finns även aktivitet i huset under årets övriga månader. Det är inte ovanligt att någon av kårens avdelningar anordnar caféer under helger så håll utkik om du passerar förbi!

Är du intresserad av att boka vår malmgård för annat än scoutverksamhet? Kontakta vår gårdsfogde.

Varvet

Från början av maj till slutet av september utgår huvuddelen av vår verksamhet från vår båtklubb, Essinge båtklubb, som är belägen en knapp kilometer från vår scoutlokal. Adressen är Primusgatan 4, 112 62 Stockholm.

På båtklubben, eller varvet som vi kallar det, har vi allt vi behöver för vår sjöverksamhet, inklusive flytväst (så det behöver man inte köpa egen).  Vill du veta mer om våra båtar? Kika här.