Kårkalender 21/22

5 oktober, 2021 av Vendela Magnusson

2021-10-05: Styrelsen har idag spikat och godkänt terminens kårkalender. Det innebär att vi (hittills) har nedanstående datum att förhålla oss till när vi planerar verksamheten för våra grupper.

Som ni kan se, har vi återinfört den gamla traditionen med ”paxade” båthelger. Självklart är det upp till respektive avdelning att byta helger om det passar er bättre.

• 9 september: Torrsättning av kölbåtar. Hjälp är välkommen!
  • vecka 44: Höstlov, och ingen verksamhet får förekomma i villan utan att detta har stämts av med vår villafogde
  • november: avdelningarnas terminsplanering laddas upp på drive. Eftersom vi växt så mycket på sistone, är detta tidigarelagt. På så sätt underlättar vi för våra fogdar i deras arbete, och vi minskar risken att någon inte får utrustning till sin planerade övernattning.
  • december: avdelningarnas årsmöten.
  • 15 december: gemensam terminsavslutning för alla avdelningarna. Mer information kommer i mejl.
  • vecka 51-vecka 02: Villan är julstängd. All verksamhet som ni vill ska ske under denna tiden, behöver anmälas till villafogden i förhand.
  • 14-15 maj: Primusgastarna disponerar samtliga båtar
  • 21-22 maj: Primusgastarna disponerar samtliga båtar
  • 26-29 maj: Drakdräparna disponerar samtliga båtar.
  • 4-5 juni: Primusgastarna disponerar samtliga båtar
  • 9 juni: Gemensam terminsavslutning

Har du som medlem i kåren tankar och funderingar på förbättringar, eller vill engagera dig i något av ovanstående? Kul! Mejla ordf@stgscout.se!