Sommaren 2019 genomförs World Scout Jamboree (WSJ) i USA.
Alla som är födda mellan 22 juli 2001 och 21 juli 2005 är kvalificerade för att delta på lägret.
Ett World Scout Jamboree genomförs vart fjärde år, och man kan bara delta som deltagare en gång under sitt liv.
Datumen som själva lägret genomförs är 22 juli till 2 augusti. Sen brukar det vara en rundresa i anslutning till lägret antingen innan eller efter lägret beroende på vilken grupp man kommer med i.
Som deltagare ingår du i en avdelning med 36 scouter och 4 ledare. Du och din avdelning reser, bor och deltar i programmet tillsammans. Under era veckor på resande fot kommer du hitta nya vänner för livet, både inom avdelningen och från alla världens hörn. Din avdelning kommer att träffas några gånger i Sverige innan avresan till Nordamerika för att ni ska lära känna varandra.

Ett jamboree av detta slag kostar mycket pengar. Exakt hur mycket vet vi troligtvis på måndag när ansökningen öppnar, men troligtvis mellan 20-30000kr.
Därför måste vi redan nu jobba för att försöka samla in så mycket pengar som möjligt för att subventionera de som vill åka och deras deltagaravgifter.

Kåren tillhandahåller cafédagar för en World Scout Jamboree-grupp men mer måste göras.
Bidrag och fonder måste sökas. Och andra alternativ likaså för att samla in pengar.
Och framförallt behövs engagerade föräldrar i en WSJ-grupp.

I formuläret nedan kan du som scout anmäla ditt intresse att åka på WSJ och du som förälder vad du kan/vill hjälpa till med.
Vi behöver också utse en ansvarig för gruppen.

Ojdå! Vi kunde inte hitta ditt formulär.