Prisade med pålstek

11 juni, 2022 av Vendela Magnusson

Vad vore vår kår utan medlemmarna? Inte mycket. Faktum är att det utförs många fina handlingar varje vecka – de allra flesta av dem är inte något som märks utåt. Nu kommer åtminstone några av dessa uppmärksammas en del, genom våra nya vandringspris.

Vandringsprisen är sex stycken pålsteks-pins. Pålstekarna är till för att tacka äldre scouter, ledare och funktionärer som gjort något extra för kåren.

De första pålsteksbärarna är dessa:

• Agnes Frejd (initiativtagare och drivande i kårens arbete med att förbättra våra knopkunskaper)
  • Katarina Flood (grenledare som sett till att vår spårarverksamhet håller ihop och att vi samarbetar över avdelningarna)
  • Robert Jonsson (Drakdräparledare som gör varje dag till ett äventyr)
  • Magnus Nilsson (snudd på oumbärlig,  och hjälper till där det gör mest nytta)
  • Miranda Ruiz-Fishman (som jobbat för att höja seglingsstatusen på spårarnivå och som är en av drivkrafterna bakom S:t Görans nya tradition med regatta)
  • Monica Jellerbo (en av kårens ryggradspersoner, för närvarande materielfogde)

Pålstekar ska vandra från den ena halsduken till den andra i vår kår, för att visa på alla fina handlingar som görs. Pålstekarna bärs till nästa terminsavslutning. Därefter ger den som fått priset vidare det till någon annan. Vinnaren behöver inte godkännas av kårstyrelsen eller någon annan, utan det är den som har pålsteken som bestämmer vem som ska få bära den kommande halvår.