Fredrik Frejd får vandringspriset!

4 juni, 2021 av Miro Holecy

S:t Görans mest prestigefyllda pris går i år till Fredrik Frejd, ledare och avdelningsledare i spåraravdelningen Flocken.

Fredrik är exceptionellt kunnig inom allt vi sysslar med, men framför allt får han priset för sitt ledarskap och det fina exempel han sätter. Fredrik är varm, trygg och klarar av seglatser både i fint väder och i storm (bokstavligen och bildligen). Att allt dessutom blir roligare när Fredrik är med, gör honom till en populär ledare bland både scouter och ledare.

Fredrik har nominerats av ett flertal personer, bland annat med följande motiveringar:”För sitt inkluderande ledarskap och sitt tålamod. Fredrik ser alla scouter och ledare (nya som ’gamla’) och låter deras röster och erfarenheter höras i gemenskapen. Hans tålamod under det gångna årets online-möten med Flocken har varit obegränsat”.

”Fredrik Frejd är en mycket bra kandidat. Han har varit drivande för att fixa båda nya följebåtarna, skaffat ved under hela pandemin och en massa annat. Han är också en mycket inspirerande person för hela verksamheten.”