Björn Lindberg får vandringspriset!

11 juni, 2022 av Vendela Magnusson
Björn Lindberg

Årets vandringspris går till Björn Lindberg, kårens stugfogde, drakräparledare och före detta uppdragsansvarig. Han nominerades av flera personer. Bland annat av sin egen avdelnings scouter, som skrev följande motivering:

”Att vara snäll är en av de bästa egenskaperna en person kan ha och Björn är, liksom Bamse, stark, söt, snäll och helt underbar! Han är en engagerad mentor och ledare som har lyft utmanarscoutingen i kåren till en helt ny nivå, han är inkluderande och öppen och gör alltid sitt bästa, precis som en bra scout ska göra. Han har inte bara byggt ut utmanaravdelningen, han har dessutom fångat in flera nya ledare till kåren samt utökat arbetet kring vår fina Malmgård. Tack vare Björn har vi nu mycket bättre koll på var saker och ting finns att hitta i villan. Och inte bara det, majoriteten av det har han byggt med sina bara händer! ;)”

Björn är en man med energi och stark scoutanda. Han kom in i kåren för bara några år sedan, men genom sin stora idérikedom och sin kraft att driva igenom de flesta av dem, har han redan lämnat djupa avtryck i kåren. Eller – som en annan annan av de som nominerade skrev:

”Björn förtjänar det finaste vi som kår kan ge honom, vandringspriset!”