Hej, som årligen håller kåren i en navigationskurs med mål mot NFB’s förarbevis.

Känner du för att lära dig mer om navigation och att på det få ett certifikat från NFB som ger dig behörighet att framföra en fritidsbåt?

Kåren anordnar i vinter en kurs som leder till Förarbevis. Kursen kommer att hållas i scoutvillan på 10-12st söndagskvällar under hösten och våren. Varje kurstillfälle kommer att vara ca2timmar, och efter kursen kommer deltagarna få möjlighet att examineras för förarbevis utav NFB examinator.

Förarbevis (som egentligen heter Förarintyget) är eett intyg som visar att innehavaren har teoretiska kunskaper om att framföra en fritidsbåt inomskärs och kustnära vatten. I kursen får du även lära dig b.la navigering, väjningsregler, väder, instrumentkontroll, säkerhet, sjukvård m.m

Kursen kostar inget för kårens deltager, men för att få delta måste man betala för kursmaterialet (kurskompendium, övningshäfte, övningssjökort, transportör och passare) som kostar 400:- och för examination och examinationsbevis 450:-

Om intresse finns, Fyll i nedan! Styrelsen uppmanar alla scouter men även Ledare att ta denna kurs.

Senast anmälningsdag: (Datum)

Ojdå! Vi kunde inte hitta ditt formulär.