Här är en kort intro till att redigera hemsidan. Vi använder WordPress.

Rättigheter

För att redigera hemsidan behöver du ha rättigheter. Detta kan du få av någon av administratörerna. För tillfället (2017-09-08) är dessa Janna Bergvall, Torbjörn Einarsson och Philip Beckman.

När du fått ditt användarnamn och login går du till: http://stgscout.se/admin och loggar in.

Redigera en befintlig sida

Ett enkelt sätt är att trycka på ”Sjöscoutkåren S:t Göran” högst upp och sen gå till den sida som du vill ändra. Eftersom du loggat in kommer det att finnas en länk ”Redigera” på denna sida som du kan trycka på för att komma igång. När du är klar trycker du på ”Publicera” för att den nya versionen skall komma upp på hemsidan.

Skapa ny sida

Efter inloggning trycker du på knappen för Sidor Skapa ny till vänster och börjar jobba på en ny sida. Glöm inte att sätta ”Förälder” till höger så att sidan hamnar på rätt ställe.

Fyll det innehåll du vill.

Skapa ett formulär

Efter inloggning trycker du på ”Formulär” till vänster. Lägg till de fält du vill ha och använd flikarna för att bestämma vem som skall få ett mail när ett formulär fyllts i och vad det skall stå i svaret till de som fyllt i.

För att formuläret skall publiceras måste det in på en sida. Skapa en ny sida enligt ovan och tryck på knappen [Add Form] för att få in formuläret på sidan. Publicera sidan när du är klar.